Analizuojant kampanijos siuntimo rezultatus galima matyti ne tik tuos vartotojus, kurie atsisakė gaunamų laiškų, juos atvertė ar paspaudė, tačiau taip pat ir tuos, kurie buvo atmesti. Atmetimų statistiką svarbu stebėti, kadangi didelis atmetimų skaičius gali turėti neigiamos įtakos laiškų pristatomumui ateityje. Taigi, šiame įraše – pagrindinės atmetimų priežastys ir kaip nuo jų apsisaugoti.

Kas yra atmetimai?

Atmetimai (angl. bounce) yra skirstomi į du tipus: soft ir hard. Pastarieji įvyksta dėl tokių priežasčių:

  • gavėjo pašto adresas neegzistuoja (galbūt blogai užrašė arba panaikino);
  • nebeegzistuoja toks domenas;
  • gavėjo pašto serveris galutinai užblokavo pristatymus ir pan.

Tokie adresai neištrinami iš jūsų duomenų bazės, tačiau laikomi neaktyviais ir kiti laiškai jiems nebesiunčiami.

Soft atmetimų metu laiškai taip pat nepasiekia gavėjo, tačiau dėl tam tikrų laikinų priežasčių:

  • gavėjo pašto dėžutė pilna (dar būna ir taip);
  • gavėjo pašto serveris laikinai nepriima laiškų;
  • laiškas yra per didelis.

Šiuo atveju, Omnisend dar bando kelis kartus pasiekti gavėją. Jei nepavyksta ir vėliau – e.pašto adresas patenka prie hard atmetimų ir daugiau laiškai jam taip pat nebesiunčiami.

Kada reikėtų sunerimti?

Paprastai kampanijos atmetimų rodiklis yra apie 2%. Jei kampanijos atmetimų skaičius pastoviai viršija 4%  – reikėtų imtis veiksmų, kad rodiklis būtų sumažintas. Kaip jau minėjau, didelis atmetimų skaičius gali turėti neigiamų pasekmių rezultatams ateityje, ir kartais užtenka net vienos prastos kampanijos, kad žala būtų padaryta.

Kaip sumažinti atmetimų skaičių?

Dažniausiai pasitaikanti priežastis, kodėl įvyksta didelis skaičius atmetimų – sukelti neaiškios kilmės kontaktų sąrašai. Kiekvienas gavėjas esantis jūsų sąraše, turi būti davęs sutikimą siųsti jam naujienlaiškius (pats užsiprenumeravęs). Kitu atveju, nesulauksite norimų rezultatų ir pakenksite savo reputacijai. Daugiau priežasčių, kodėl neverta yra pirkti gavėjų sąrašus, rasite čia ir čia.

Kita vertus, bėgant laikui, atmetimų skaičius gali augti ir dėl kitų priežasčių. Anksčiau surinkti kontaktai gali panaikinti savo pašto dėžutes, domenas nustoti egzistuoti ir pan., todėl keletas pasiūlymų, kaip apsisaugoti nuo atmetimų:

  1. Keliant kontaktus, peržiūrėkite, ar nėra įsivėlusių klaidų. Pasitaiko atvejų, kuomet prenumeratoriai neteisingai įrašo savo pašto adresą (pvz., vietoje @gmail.com – @gamil.com);
  2. Jei turite didesnį kontaktų sąrašą, galima pasinaudoti internete esančiais įrankiais neaktyvių kontaktų valymui (pvz., neverbounce.com).
  3. Nenaudokite @gmail.com, @yahoo.com arba @aol.com paštų kaip siuntėjo adresų, kadangi laiškai, kurie siunčiami iš tokių domeno, bet ne iš jų serverių – yra automatiškai atmetami. Tokie nustatymai gali pasitaikyti ir tarp kitų e.pašto paslaugų tiekėjų, todėl siųskite naujienlaiškius nurodydami savo domeną (pvz., info@jusuimonespavadinimas.lt)
  4. Nuolat atnaujinkite savo kontaktų sąrašą. Tą itin patogiai galite atlikti naudodami Omnisend prenumeratos formas.
  5. Stebėkite siunčiamų kampanijų rezultatus. Tik nuolatinė kontaktų priežiūra leis išvengti atmetimų rizikos.
  6. Naudokite Omnisend prenumeratos patvirtinimo funkciją.

Atmetimų skaičius didėja, tačiau nežinote kodėl? Kreipkitės gintare.ragelyte@nfq.lt – pagelbėsiu ieškant priežasties.

 

Domitės marketingo el.paštu naujienomis?
Prisijunkite prie mūsų ir gaukite naujienas skirtas specialiai el.parduotuvėms kartą per mėnesį!
Ačiū už prenumeratą.
Įrašykite savo el.pašto adresą!!
El.pašto adresas neteisingas. Patikrinkite.
Kažkas ne taip! :(